Mijn eerste dagen in the USA! - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in the USA! - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in the USA!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 September 2013 | Verenigde Staten, Wisconsin Rapids

Hallo allemaal!

Woensdag ochtend ging om 3.15 uur de wekker omdat ik om 7.15 naar Londen moest vliegen. Om 6.00 uur waren ook de 4 andere Nederlandse uitwisselingsstudenten op Schiphol, klaar om te vertrekken! Eerst werd er nog afscheid genomen van iedereen maar daarna was het toch echt tijd om te vertrekken. Toen we in Londen aankwamen moesten we eerst een paar uur wachten totdat we naar Chicago konden vliegen. Ondertussen zagen we steeds meer gele rugzakken over het vliegveld heen lopen. Toen alle andere uitwisselingsstudenten uit Europa ook in Londen waren konden we het vliegtuig in. Na een vlucht van 8,5 uur kwamen we eindelijk in Chicago aan. Samen met een Noors meisje, die naar dezelfde plaats en school als mij gaat, vloog ik naar Wausau, een lokaal vliegveld. Maar voordat het zover was hadden we nog even 2 uur vertraging doordat het vliegtuig voor ons vertraging had en er vervolgens een probleem was met een vogel. Maar na nog een uur vliegen kwamen we dan toch en stonden onze gastgezinnen op ons te wachten.

Op mijn eerste dag ging ik met Camille, mijn gastzus, een rondje om het meer lopen. OP ongeveer 100 meter van ons huis is een ontzettend mooi meer met een bos eromheen. Je kunt er heel mooi wandelen, fietsen en zwemmen. Het pad om het meer is ongeveer 6 kilometer. Daarna ging ik samen met Camille naar Wisconsin Rapids en liet ze me de stad zien. Diezelfde dag ging ik nog met Sue, mijn gastmoeder, naar school om vakken te kiezen. Ik heb de volgende vakken:
- American History
- American Literature Survey
- Academic succes centre-> geen idee wat dat is
- Chemistry
- Desktop publishing dat is folders maken
- English applications dat is voor alle uitwisselingsstudenten, een soort extra engels les
- ESL-> hier leer je hoe je moet bidden
- English as second language
- Modern Health
- Pre- calculus->
- Spanish
Een leraar gaf ons even een korte rondleiding door de school en hij liet mijn locker zien, want de dag erna had ik mijn eerste schooldag.

Samen met Camille reed ik naar school en eerst gingen we naar de gym omdat de directeur en wat leraren een aantal mededelingen hadden. Toen was het tijd om te bidden, iedereen stond op en draaide zich naar de Amerikaanse vlag om een gebed op te zeggen. Dit alles met je hand op je borst.

Na het bidden begonnen de lessen maar omdat het de eerste dag was waren alle lessen maar 25 min. Zo kon je een beetje kennis maken met de leraren en zo. Ook de leerlingen zijn super aardig en behulpzaam! De school ziet er trouwens echt uit zoals in de film, gangen met groten lockers, jongens in hun football en basketbal shirts en een mega gymzaal. Om 14.45 was ik klaar met mijn leuke eerste schooldag en werd ik opgehaald door Sue. Dinsdag is mijn volgende schooldag pas weer omdat het maandag Labour day is. Ik hoop dat ik volgende week kan beginnen met tennis maar ik moet eerst een medische test afleggen in het ziekenhuis.

Kortom, ik heb het hier heel erg naar mijn zin en het went heel snel, want mensen geloven niet dat ik uit Nederland kom omdat ik er zo Amerikaans uitzie!!

  • 01 September 2013 - 20:36

    Daphne:

    Die grote locker kun je dus al afvinken! :p

  • 03 September 2013 - 20:52

    Brechjuh:

    Nu nog een slapen in je een truck en je bucket is compleet. :d
    Succes en we skypen!

  • 04 September 2013 - 09:18

    Berna. Molenaar-Henke:

    Hallo Rianne,
    Je kent mij waarschijnlijk wel, maar hebben elkaar lang niet gezien. Ik volg je op reis in Amerika. Vindt het erg knap dat je dat als 16 jarige doet. Ik zie wel dat je het nu al naar je zin hebt. Ik wens je een fijne tijd daar, genietbervan. Groeten Berna
    P.s. ik ben de vrouw van Harrie Molenaar de jongste broer van jouw oma

  • 05 September 2013 - 17:38

    Thea Baird:

    Rianne, sounds great. You will find out that it is not a prayer but, if I remember correctly, the allegiance to the American flag. Have fun. I expect your blog in English ONLY in about a month. Your tía Thea

  • 09 September 2013 - 20:43

    Aadje Muijsken:

    Hai Rianne

    Het is nu al een avontuur! Je zusje heeft prima gemaaid, daar hoef je dus niet over in te zitten!
    Ik heb familie in Chicago, dus als het een keertje een beetje tegen zit is dat wellicht een adres om mij over aan te spreken!
    Heel veel plezier en haal er alles uit wat er in zit!
    groet
    Aadje Muijsken

  • 14 September 2013 - 20:32

    Fam.Gal:

    Lieve Rianne,

    wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! We volgen je reisverslagen met plezier en denken vaak aan je, heel veel plezier gewenst!!!!

  • 18 September 2013 - 17:37

    Felix:

    He rianne dit is mijn eerste reactie op jou blog oooomg
    ik hoop dat jij het leuk vind en schrijf meer op je blog doe veel korte berichten.

    gr. Felix

  • 18 September 2013 - 17:37

    Felix:

    He rianne dit is mijn eerste reactie op jou blog oooomg
    ik hoop dat jij het leuk vind en schrijf meer op je blog doe veel korte berichten.

    gr. Felix

  • 18 September 2013 - 17:37

    Felix:

    He rianne dit is mijn eerste reactie op jou blog oooomg
    ik hoop dat jij het leuk vind en schrijf meer op je blog doe veel korte berichten.

    gr. Felix

  • 18 September 2013 - 22:00

    Marian De Ruiter:

    Ik wacht met smart op het volgende verslag. Xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Hallo allemaal! Ik ga 28 augustus voor 10 maanden naar Amerika, daar verblijf ik bij een gastgezin en ga ik naar een high school!

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 11443

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 05 Juni 2013

Mijn high school avontuur

Landen bezocht: