Shop till you drop! - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu Shop till you drop! - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu

Shop till you drop!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wisconsin Rapids

Hallo allemaal!

Vorige week ben ik samen met mijn hostfamilie een weekend naar Minnesota geweest! Vrijdagmiddag kwamen Camille en ik thuis van school en toen vertelde Sue dat het wel leuk zou zijn om een weekend naar de Mall of America in Minnesota te gaan. Natuurlijk leek me dat heel leuk want, ten eerste, de Mall of America is de grootste mall van Amerika en ten tweede het is in Minnesota wat betekend dat ik een nieuwe staat te zien zou krijgen. Niet dat Minnesota en Wisconsin zo verschillend zijn, maar toch. Dus zaterdagochtend was het vroeg opstaan en door het huis rennen om de laatste spulletjes te pakken. Maar om 11 uur zaten we dan toch in de auto, op naar Mall of America! Vier uur later kwamen we dan eindelijk bij het hotel aan en daar gingen we ons eerst installeren en van het hotel kregen we een boek vol met kortingsbonnen en een gratis ritje naar de mall dus dat was mooi! Toen ik de mall binnen liep moest ik echt even stil staan want het was zo ontzettend groot en er kwam een vloed van mensen, gezelligheid en opgewondenheid op me af. In het midden van de mall was er een cheerleader wedstrijd en dat was echt super leuk om te zien want op mijn school zijn er geen cheerleaders. Daarna gingen we dan toch echt shoppen ik zal maar niet vertellen in welke winkels we allemaal geweest zijn want dan zouden jullie hier morgen nog zitten te lezen. Terwijl we door de mall aan het lopen waren keek ik opzij en toen was er ineens een achtbaan, ja er was een half pretpark in het midden van de mall! Er was trouwens ook een Sea Life onder de mall. Rond 8 uur gingen we met het busje weer terug naar het hotel en daar hadden we pizza besteld want we wilden eigenlijk bij het Rainforest Café gaan eten maar daar was een wacht rij van 2 uur dus vandaar dat we besloten hadden om maar pizza te bestellen. Nadat alle buikjes weer gevuld waren gingen ik en Camille zwemmen in het hotel en dat was echt super relaxed want er was een gewoon zwembad en een hot tub. Ik miste Brecht en Fee wel want wij zijn echt waterratten en als er een zwembad in een hotel is zijn wij de eersten die erin zitten. Zondag ochtend gingen we eerst rustig ontbijten en daarna gingen we weer naar de mall. Oh, en wat me opviel was dat je in je bikini door het hotel mocht lopen want in Europa werden ze altijd boos op mij, Brechtje en Felix als we in onze badkleding door het hotel liepen. Ook waren de meeste mensen in hun pyjama's aan het ontbijten en er lag een bijbel in onze hotelkamer. Nadat we ontbeten hadden gingen we weer naar de mall en eerst gingen we naar Sea Life wat echt super leuk was want je mocht zeesterren aanraken en ze hadden een heel groot aquarium met een tunnel waar je doorheen kon lopen, dus de vissen zwommen als het ware over je heen. Dus je kon de tanden van haaien tellen hahaha. Daarna gingen we door het regenwoud lopen en daarna gingen we weer shoppen want we hadden echt nog lang niet alle winkels gezien! Rond drie uur gingen we lunchen bij het Rainforest Café en dat was echt super gaaf want het restaurant was een regenwoud. Onder de bar was een aquarium en in het midden van het café stond een boom en om het halve uur was er een zogenaamde storm waarbij de muren gingen trillen, de apen begonnen te schreeuwen en het begon te regenen. Het eten was echt super lekker, wat nogal een uitzondering is in Amerika. Nadat we uitgegeten waren liepen we langzaam weer richting de auto en naar huis.

Totaal anders maar woensdag, donderdag en vrijdag hadden we finals. Finals zijn eigenlijk hetzelfde als onze toetsweken, alleen zijn het 3 dagen en mag je voor alle toetsen een notecard, een goedgekeurd spiekbriefje, gebruiken. De finals zijn de toetsen die over het hele eerste semester gaan, nu denk je misschien dat dat echt super moeilijk is, maar dat is niet zo. Voor de meeste vakken mag je een notecard gebruiken en bijna alle vragen zijn meerkeuze, waar/niet waar, fill in the blank of short answers. Voor scheikunde bijvoorbeeld heb ik geen een keer opgelet in de klas(badass) niet gestudeerd en nog steeds heb ik een 100% voor mijn final. Dat is dus het niveau. Vrijdag na school ging ik samen met Camille Heidi en Martine naar een nails en spa en daar heb ik mijn eerste manicure gekregen, dat was echt super leuk, op de enorme nagellak remover geur na dan.

Vandaag hadden Mrs. Zacher en Mr. Marshaus weer een trip voor ons georganiseerd en vandaag gingen we sleeën met een soort van zwembanden en dat was echt super leuk want het ging echt super hard! Als je op de buik ging, ging je het hardst hahah. Maar nu komt het mooiste want als je beneden was kon je met de slee lift naar boven! Het was een skilift voor slees. Dus je kon lekker relaxed in je band gaan zitten en dan werd je naar boven gesleept! Na 2 uur sleeën hadden we er natuurlijk nog geen genoeg van maar onze tijd zat erop dus daarna gingen we marshmallows en hotdogs maken bij de openhaard.

Morgen begint het tweede semester, wat betekent dat de helft van het jaar er al op zit. Dat betekent ook dat mijn rooster er iets anders uit ziet.
1. Reading, dit is een half uur en je moet hier een leesboek lezen.
2. English as a second language Religion, religie klas voor alle uitwisselingsstudenten.
3. Spanish
4. Pre calculus, wiskunde.
5. World literature, engels.
6. Lunch
7. Psychologie
8. American history, verschrikkelijk saai, het enige wat we doen is een powerpoint overschrijven en werkbladen maken wat alleen maar dingen in het boek opzoeken is.
9. Yearbook, in deze klas maken we het jaarboek dus dat is echt super leuk!

Nou dit was het wel zo’n beetje, bedankt voor het lezen,

Liefs uit de USA!

  • 20 Januari 2014 - 20:15

    Corrie:

    Lieve Tianne

    Fijn om het allemaal weer te lezen. Elke 2 weken zo'n verhaal , ljkt me een leuke afspraak voor het 2e semester.
    Ik heb zojuist de tickets geboekt. Ik vlieg ook naar Amsterdam.

    Dikke knuffel

  • 20 Januari 2014 - 20:15

    Corrie:

    Lieve Tianne

    Fijn om het allemaal weer te lezen. Elke 2 weken zo'n verhaal , ljkt me een leuke afspraak voor het 2e semester.
    Ik heb zojuist de tickets geboekt. Ik vlieg ook naar Amsterdam.

    Dikke knuffel

  • 27 Januari 2014 - 18:37

    Daady:

    hey, my sweet girl, nice story, al between the winter scene....swimming in a hotel. Enjoy your time further on and keep selfemploying. Withe all my love, your daady.

  • 27 Januari 2014 - 20:28

    Eva-Britt:

    Hoi lieve rianne!

    Ik heb hardop moeten lachen om je verhalen,
    zeker toen je het had over in je bikini door het hotel lopen.
    Weet je nog dat we door de gangen van het hotel gingen rennen in dresden,\
    uiteindelijk in onze onderbroek? :))

    Ik mis je heel erg! Liefs Eva-Britt

  • 23 Maart 2014 - 16:40

    Ingrid Grievink:

    Ha lieve Rianne,

    Wat heb je toch een geweldige tijd in de USA! Een ervaring om nooit meer te vergeten ...

    Morgen ben je jarig, word je 17. Ik wil je van harte feliciteren en je een heel fijne dag toewensen. In gedachten ben je hier, in Nederland, bij je moeder en Brechtje, Gijs en Felix. Ik denk aan je.

    Nog een kleine 3 maanden. Geniet volop en kom terug met een volle 'rugzak'.

    Heel veel liefs, Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Hallo allemaal! Ik ga 28 augustus voor 10 maanden naar Amerika, daar verblijf ik bij een gastgezin en ga ik naar een high school!

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 11434

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 05 Juni 2013

Mijn high school avontuur

Landen bezocht: