Barre winterdagen - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu Barre winterdagen - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu

Barre winterdagen

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wisconsin Rapids

Hallo allemaal!

Het is buiten -50˚C en daarom heb ik vandaag vrij van school. En omdat ik niet naar buiten mag is het de perfecte dag om weer even te bloggen, aangezien het alweer een maand geleden is sinds ik iets geschreven heb.

Oke, ik zal beginnen bij het begin van de kerstvakantie, vrijdag 20 december hadden we alleen 's ochtends school. Eerst ging iedereen een kerstfilm kijken en daarna hadden we Golden Mass, een speciale kerkmis voor kerst. Hier keken alle uitwisselingsstudenten natuurlijk heel erg naar uit! Maar gelukkig was het niet zo erg als we gedacht hadden want de gymzaal, daar hebben we altijd mass, zag er echt super mooi uit. Dit keer speelde de schoolband ook tijdens de kerkmis en waren er 8 priesters want 1 is niet genoeg. Nadat de kerkmis van 1,5 uur afgelopen was hadden we vakantie!! Na school gingen we met een hele groep naar Emily's huis want daar hadden we een Secret Santa. Dat is hetzelfde als lootjes trekken met Sinterklaas alleen hoef je geen surprise en gedicht te maken. Maar voordat het tijd was voor cadeautjes gingen we eerst buiten sleeën! Dat was echt ontzettend gaaf want Emily's vader heeft hele grote Cranberry velden en daarom zijn er een aantal hele grote zand bulten, sommigen waren 20/25 meter hoog, bij haar huis die helemaal besneeuwd waren, ideaal dus om vanaf te sleeën. Dat was echt super gaaf maar na 2 uur sleeën was iedereen bevroren dus gingen we terug naar Emily’s huis. Nadat iedereen weer een beetje opgewarmd was gingen we de cadeautjes openmaken, toen ineens Jacob en Robi(Duitse uitwisselingsstudent en zijn hostbroer) Emily’s huis binnen lopen. Niemand weet waarom zij kwamen. Robi en Jacob wilden ook gaan sleeën dus iedereen die nog een keer wilde sleeën trok zijn skibroek en snowboots weer aan. Robi kwam met het geniale idee dat het leuk zou zijn om met zijn drieën in een te kleine slee de bult af te gaan. Jacob zat achterin, Robi zat in het midden en ik zat natuurlijk voorin omdat ik de kleinste was, maar ik zat maar half in de slee omdat de slee veel te klein was voor 3 personen. Voordat ik klaar was duwde Emily ons al van de bult af. Toen we beneden waren zat m’n mond vol sneeuw en lagen er twee jongens en een slee boven op me. Na een uur kwam Emily’s vader met de truck naar de bulten toe gereden en hij vroeg of we een kampvuur wilden maken. Natuurlijk wilden we dat! Hij moest dan wel hout gaan halen en ik vroeg of we in de achterkant van de truck mochten rijden en dat mocht! Het was een van mijn doelen om in Amerika in de achterkant van een truck te rijden, alle Amerikanen konden niet geloven dat ik dat nog nooit gedaan had hahah. Een half uur later hadden we een mooi kampvuur met pizza en Truth or Dare. Nadat we ongeveer 3 uur bij het kampvuur gezeten hadden waren we allemaal wel weer opgewarmd en besloten we om naar Elaina’s huis te gaan. Daar gingen we met z’n allen nog een horror film kijken en daarna gingen we allemaal slapen. Dit was een super goed begin van de vakantie want dit was een van de beste dagen die ik tot nu toe beleefd heb.

Kerst is een heel ander verhaal want toen ik op de eerste kerstdag wakker werd en de kamer in liep zat Camille al op de bank, wat een wonder is omdat zij nooit eerder wakker is dan ik ben. De boom was omringd met cadeautjes en een voor een mocht iedereen een pakje uitpakken. Ik heb 2 boeken, een pyjama, sloffen, 2 kerstballen, lippenbalsem, een memory box en een waardebon voor een pedicure en een manicure. Nadat iedereen al zijn cadeautjes geopend had gingen we met z’n allen ontbijten en de rest van de dag hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan, wat nogal tegen viel eigenlijk. Maar het weekend voor kerst was de hele familie van Jerry al samen gekomen en Sue zij dat ze dat normaal met kerst doen.

Met oud en nieuw hadden we een feestje bij ons, nou ja, Camille had een groep vrienden uitgenodigd en ik had oliebollen gemaakt. Maar ook oud en nieuw viel nogal tegen want hier vieren ze het niet echt, mijn hostdad ging om half twaalf al naar bed. Ook doen ze hier niet aan vuurwerk en een aantal meiden zijn ontzettend allergisch voor katten dus zij gingen eerder naar huis omdat ze zich totaal niet lekker voelden. Het was heel gezellig maar het viel wel een beetje tegen.
De rest van de vakantie was nogal anders dan thuis omdat het te koud was om echt iets buiten te doen en mijn hostfamily zat de hele dag tv te kijken. Ik heb wel veel met vrienden afgesproken, maar de dagen dat we met z’n allen thuiswaren deden we helemaal niets. Dus ik vond het ook niet zo heel erg om donderdag weer naar school te gaan.

Gisteren en vandaag had ik een sneeuw dag omdat de gevoelstemperatuur buiten -50˚ Celsius is. Maar de omdat de temperatuur morgen weer iets omhoog gaat is het morgen weer gewoon een schooldag.

Bedankt voor het lezen,

Liefs uit de USA!!

Ik heb trouwens ook een aantal foto's toegevoegd van school:)

  • 08 Januari 2014 - 00:49

    Daddy:

    Beautiful story Rianne, enjoy your time even when it is not always fun:-)))

  • 10 Januari 2014 - 21:29

    Corrie:

    Ha lieve meid
    Bedankt voor je mooie verhalen. Bij ons lijkt het wel lente.
    Blijf maar armpjes bij de kachel.
    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Hallo allemaal! Ik ga 28 augustus voor 10 maanden naar Amerika, daar verblijf ik bij een gastgezin en ga ik naar een high school!

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 11437

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 05 Juni 2013

Mijn high school avontuur

Landen bezocht: