Visum... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rianne - WaarBenJij.nu Visum... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rianne - WaarBenJij.nu

Visum...

Blijf op de hoogte en volg Rianne

30 Juli 2013 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal!

Voordat je naar Amerika mag gaan moet je een visum aanvragen, voor het aanvragen van een visum moet je eerst een hele lijst met vragen zoals: 'ben je een prostitué? en 'Ben je van plan om een terroristische aanslag te plegen?' Nee... Nadat je al deze vragen beantwoordt hebt kun je een afspraak maken. Het begon al bij de telefoon, het leek serieus net alsof je tegen een machine aan het praten was. Maar ja ik had wel een afspraak. Voor de afspraak moet je naar de Amerikaanse ambassade in Amsterdam.
Voordat ik naar Amsterdam ging had ik nog gecheckt of ik alles bij me had en ik had alles bij me. Toen ik bij de ambassade aankwam werd ik gefouilleerd en wilden ze even in mijn tas kijken. Vervolgens mocht ik naar binnen en moest ik alleen de dingen uit mijn tas halen die ik nodig had en daarna moest ik piepvrij door het poortje. Daarna kreeg je een nummer en moest je in een kamer gaan zitten met aan de achterkant 4 loketten. Wanneer je nummer op de monitor verscheen was je aan de beurt en moest je naar het loket. Na een kwartier wachten was ik aan de beurt, ik schoof de spullen onder het raampje door. De envelop waar ik 7,70 euro chash in gedaan had en mijn pasfoto werden terug geschoven. Die waren niet goed. En ik begreep er niets van want die foto staat op mn paspoort?! en blijkbaar moet je 7,70 aan postzegels op de brief doen. De man achter het loket zei super chagrijnig:"We zijn hier geen postkantoor en in de kamer hiernaast kun je een nieuwe foto maken". Dus ik ging naar het kamertje daarnaast. In die kamer was niemand maar daar waren ook 3 loketten. Ik vroeg aan een vrouw achter het loket waar ik de foto kon maken. Zij was ook super chagrijnig en zei dat ik naar de Photobooth in de vorige kamer moest. Blijkbaar was er dus een photobooth in de eerste kamer maar die had ik helemaal niet gezien. Dus ik ga naar de photobooth, kun je er alleen met cash betalen! ik had natuurlijk weer geen cash bij me dus moest ik weer naar buiten. Aan de bewaker buiten vroeg ik waar de dichtstbijzijnde bank was, die was gelukkig dichtbij. Dus ik loop/ren naar die bank en pin 20 euro want op de photobooth stond dat je alleen met 10 of 20 euro kon betalen. Nadat ik gepind had loop/rende ik weer terug naar de ambassade. Ik vroeg aan dezelfde bewaker of ik nou ook postzegels moest kopen of niet. Hij zei dat ik dat maar beter gelijk kon doen, hij vertelde waar het postkantoor was, maar die was best ver weg. Dus ik ren helemaal gestrest door Amsterdam heen op zoek naar een postkantoor. Maar onderweg kwam ik een Albert Heijn tegen en ik dacht daar hebben ze ook postzegels dus ik ga naar binnen staat er een hele lang rij voor de service balie. Daarom vroeg ik even snel of ze postzegels hadden. En die hadden ze dus ik ging in de rij staan. Toen ik eindelijk aan de beurt was vroeg ik om 7,70 aan postzegels hadden. "Oh, die hebben we niet want dat is aangetekend". Wat?! dus ik ren de Albert Heijn weer uit op zoek naar een postkantoor toen ik op eens mijn vader en zusje heel relaxed op een terrasje zie zitten(zij mochten niet mee naar binnen). Dus ik vroeg daar nog even aan de ober waar het postkantoor was, die was gelukkig aan de overkant van de straat. Het meisje bij het postkantoor was heel vriendelijk en hielp me even met de postzegel en de nieuwe brief. Toen ik klaar was rende ik weer terug naar de ambassade. Daar begon het hele liedje opnieuw: fouilleren, tas inleveren, door het poortje, naar binnen. Ik ging gelijk naar de photobooth om de foto te maken. Dus ik zit in de photobooth pakt dat stomme ding die 20 euro niet. Ik ga weer naar de man achter het loket en hij zei dat ik het briefje even moest verfrommelen, maar hij pakte hem nog steeds niet. Toen realiseerde ik me dat ik nog 7,70 cash in mijn tas had zitten. Dus ik vraag even aan de bewaker of ik dat uit mijn tas mocht halen. Toen in weer in de photobooth zat had ik gelukkig precies 6 euro in de goede munten. Daarna kon ik de foto maken en vervolgens gelijk weer naar het loket gaan. Toen was alles wel goed en daarna moest ik weer even wachten. Vervolgens wordt je terug geroepen en moet je naar een ander loket waar ze alles nog even checken en daarna mag je gaan. Dat ging heel snel en daarna kon ik gaan.

Nou, het was een gestreste middag maar daarna was het gelukkig wel geregeld;)

  • 24 Augustus 2013 - 18:32

    Marian De Ruiter:

    Heey meis je hebt dan nu eindelijk bericht dat je gaat? Spannend hoor, ik hoop snel van je te horen. ( het gemakkelijkst gewoon op facebook)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Hallo allemaal! Ik ga 28 augustus voor 10 maanden naar Amerika, daar verblijf ik bij een gastgezin en ga ik naar een high school!

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 11444

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 05 Juni 2013

Mijn high school avontuur

Landen bezocht: