Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rianne - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rianne - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal begon

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 Juli 2013 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal!

Toen mijn moeder en ik naar de beroepenmarkt op het Graafschap college gingen, hoorde ik voor het eerst over High School. Op die markt kon je naar verschillende studies kijken, maar er was ook 'studeren in het buitenland'. Daar moest ik heen! Een meisje vertelde daar over haar High School jaar in Amerika en dat vond ik echt heel gaaf!
Met kerst wordt er bij ons op school altijd een bezinningsochtend georganiseerd. Tijdens die bezinningsochtend komen er allerlei verschillende mensen die iets bijzonders gedaan hebben of een bijzonder beroep hebben. Zo komt er bijvoorbeeld een ex-gedetineerde, een rolstoelbasketballer etc. Maar er was ook een meisje die bij ons op school zat en ook High School gedaan had. Ze had een powerpoint met foto's van haar High School jaar. Na haar verhaal dacht ik: "Ik wil dat ook doen!" dus nam ik een folder mee en begon op internet te kijken. Op een vrije zaterdag middag ging ik met mijn moeder naar een informatie middag van STS. Hier vertelden ze heel uitgebreid wat het allemaal inhoud en waar je rekening mee moet houden. Ook waren er 4 studenten aanwezig die al een High School jaar gedaan hadden. Later ben ik ook nog met mijn vader naar zo'n zelfde middag van Travel Active, een andere organisatie, gegaan. Maar ik heb toch voor STS gekozen omdat zij veel meer informatie gaven, maar het is denk ik vooral bij welke organisatie je het fijnst voelt want ze zijn allebei goed.
Na die twee middagen heb ik me aangemeld. Met aanmelden ben je bijna 2 weken bezig. Je moet namelijk vaccinaties halen, verhalen over jezelf schrijven, foto's sturen, een gezondheidscertificaat bij de dokter halen enzovoort. En als je alles hebt opgestuurd is het afwachten totdat je geplaatst bent:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Hallo allemaal! Ik ga 28 augustus voor 10 maanden naar Amerika, daar verblijf ik bij een gastgezin en ga ik naar een high school!

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 11447

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 05 Juni 2013

Mijn high school avontuur

Landen bezocht: