Busy November - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu Busy November - Reisverslag uit Wisconsin Rapids, Verenigde Staten van Rianne - WaarBenJij.nu

Busy November

Door: rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

04 December 2013 | Verenigde Staten, Wisconsin Rapids

Hallo allemaal!
Het is lang geleden dat ik iets geschreven heb, ik weet het, maar ik heb heel veel leuke dingen gedaan in november! 2 weken geleden zijn we met alle uitwisselingsstudenten naar Milwaukee geweest, dat was echt ontzettend gaaf. Om 6:30 vertrok de schoolbus vanuit school en om 10:00 kwamen we aan op de Universiteit van Milwaukee. Daar kregen we eerst een presentatie over studeren in Amerika en waarom UWMilwaukee zo ontzettend goed is blablabalabla. Daarna kregen we een rondleiding over de campus, dat was super leuk! Eerst kregen we een klaslokaal te zien en daarna gingen we naar het sportgebouw. Het sportgebouw was echt AWSOME. De gymzaal bestond uit 3 grote gymzalen naast elkaar en je kon ze scheiden met van die gordijnen. Boven de gymzaal was een soort van balkon om de zaal heen wat een 400 meter loopbaan was! Daarnaast waren er ook nog verschillende fitnessruimtes en een zwembad. Nadat we het hele sportgebouw gezien hadden gingen we naar een gebouw waar allemaal kamers waren. Wij gingen naar de kamer op de bovenste verdieping en vanaf daar kon je over Lake Michigan uitkijken! Nadat we de hele universiteit gezien hadden gingen we daar lunchen. In de universiteit was eigenlijk een halve mall want er was een McDonald’s, Burger King, Taco Bell etc. dus daar gingen we eten. Toen iedereen uitgegeten was gingen we weer met z’n allen naar de schoolbus en daarmee gingen we naar het Milwaukee Public Museum. Daar gingen we eerst een film kijken in een zaal die er hetzelfde uitziet als het Omniversum! Daarna gingen we door het museum lopen en het museum had van alles, van insecten tot indianen en van klein Europa tot een regenwoud! Toen we het hele museum gezien hadden was het al donker buiten dus we sprongen weer in de bus en we stopten bij een soort markthal met allemaal eetkraampjes erin. We hadden een half uur om te eten dus het was nogal een gehaast maar het was wel leuk want hier hadden ze gezond eten! Geloof het of niet maar er ze hebben ook gezond eten hier! Toen het halve uur om was hopten we weer in de bus en zaten we weer in de bus voor 3 uur! Maar dat was niet zo erg want onderweg zagen we nog het Olympisch stadion en het Brewer’s stadion.

Donderdag was het Thanksgiving dus dat heb ik natuurlijk ook goed gevierd. Om 8 uur klopte Sue op mijn deur en vroeg of ik met haar de kalkoen klaar wilde maken. Tuurlijk…. Alle ingewanden zaten nog in de kalkoen dus eerst werden die eruit gehaald,”Oh kijk hier is het hart en hier de lever”, oh euh sweet! Dus ik ging maar aan mijn Nederlandse erwtensoep werken want ik dacht dat het wel leuk zou zijn om ook een Nederlands gerecht te maken. Rond 16:00 uur kwamen de vrienden van Sue en Jerry en om 17:30 uur gingen we eten. Iedereen vond de erwtensoep lekker dus dat was mooi! ’S Avonds gingen we Black Friday shoppen op een donderdag. Op Black Friday zijn producten in de winkels enorm goedkoop dus iedereen gaat dan shoppen maar omdat de winkels concurreren zijn ze nu ook op donderdag avond open. Daar gingen we dan met onze buikjes gevuld naar Walmart! Het was echt insane! Buiten en binnen stonden allemaal politie mannen en Walmart was helemaal gevuld met hebberige mensen die allemaal hun kar aan het volladen waren, het was echt verschrikkelijk en de mensen waren ontzettend asociaal. Maar goed dit is wel weer een nieuwe ervaring, maar het is nogal raar dat Thanksgiving het feest is waarbij je dankbaar bent voor wat je hebt en ondertussen zijn mensen hele winkels aan het leeg graaien. Zaterdag kwam de hele familie van Jerry voor Thanksgiving, dus ’s ochtends waren Sue en ik weer aan het kokkerellen voor 40 man. Dit keer stond er ook boerenkool op het menu!

Voor de rest heb ik me ook opgegeven voor de musical, eigenlijk wilde ik gaan ijshockeyen maar er is geen ijshockey bij ons op school, dus als je wilt gaan ijshockeyen moet je naar de andere school gaan. Er is maar een meisje bij ons op school die ijshockeyt dus ik heb geen rit naar die andere school:(

Bedankt voor het lezen en in deze maand zal ik mijn blog vaker updaten:D

  • 04 December 2013 - 12:21

    Margot Borst:

    Hoi Rianne, leuk te vernemen, dat je het zo naar de zin hebt in The States en dat je natuurlijk allemaal dingen beleeft en doet, die je in Kilder nooit zou doen. Zoals Thanksgiving vieren en dan daarna de Black Friday.
    Ik zag met het Journaal op TV hoe gek de menigte zich stort op alle koopjes.
    Ik hoop, dus dat je nog steeds geen heimwee hebt naar Nederland, ben je nog van plan om met
    Kerst en Oud en Nieuw naar Nederland te komen ??

    Ik wens je nog veel fun in Wisconsin en blijf ons vooral schrijven over al jouw ervaringen,

    Groetjes and tke care,
    Margot

  • 06 December 2013 - 20:39

    Corrie:

    He lieve meid.

    Dank je wel voor je verslag. Altijd fijn om te lezen. Gaat het volgende stukje over Sinterklaas?

    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Hallo allemaal! Ik ga 28 augustus voor 10 maanden naar Amerika, daar verblijf ik bij een gastgezin en ga ik naar een high school!

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 11416

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 05 Juni 2013

Mijn high school avontuur

Landen bezocht: